Inteligentná domácnosť. To je téma, ktorá nás v Sun System skutočne zaujíma a venujeme sa jej už dlhšiu dobu. Zaujíma aj vás? Ak áno, sme radi, že vám môžeme priniesť rozhovor so skutočným odborníkom na inteligentné domácnosti. Je ním pán Jaroslav Zeman, ktorý je riaditeľom SOMFY pre Českú republiku.

HLAVNOU TÉMOU NÁŠHO ROZHOVORU BUDE DOMÁCA AUTOMATIZÁCIA - AKO SA SOMFY V TEJTO OBLASTI DARÍ?

Myslím, že veľmi dobre a veríme, že bude ešte lepšie. V minulom roku sa nám podarilo výrazne zmeniť pomer predaných zariadení s io technológiou a tých so staršou bezdrôtovou technológiou RTS, a to v prospech io (poznámka: RTS je jednosmerný rádiový protokol, zatiaľ čo io-homecontrol® obojsmerný, čo znamená, že umožňuje vysielať povely zariadeniam a zároveň dostávať o vykonanej akcii spätnú väzbu). S tým súvisí aj zvýšenie predaja našich systémov pre riadenie inteligentnej domácnosti Tahoma a Connexoon. Českí zákazníci sa v oblasti domácej automatizácie pohybujú zdatne a vedia, čo chcú, takže viacvrstvovej starostlivosti o zákazníka venujeme veľkú pozornosť. S tým súvisí aj spustenie služby Somfy Assistance, vďaka ktorej našim zákazníkom poradíme po telefóne s akýmikoľvek technickými problémami, zaistíme opravu, navrhneme inteligentnú domácnosť na mieru a pod. Zároveň sme každý všedný deň k dispozícii osobne v našom Somfy Experience centre, v ktorom si nastavenie a ovládanie chytrej domácnosti môžu záujemcovia sami vyskúšať.

Systém TaHoma prepojí všetky zariadenia v dome. Zdroj: www.somfy.sk

AKO JE NA TOM NÁŠ TRH V OBLASTI MOTORIZOVANÉHO TIENENIA A INTELIGENTNEJ DOMÁCNOSTI V POROVNANÍ SO ZÁPADOM?

Trúfam si povedať, že výborne. Predaj chytrých pohonov je čím ďalej vyšší, českí zákazníci už vedia, že sa im pohon, ktorý vie šetriť energie i čas, oplatí. Ku dnešnému dňu máme v Európe pripojených viac ako 100 000 inteligentných domácnosti. V ČR je ich viac ako 1 600, čo je vzhľadom k faktu, že systém ponúkame ešte len tri roky a zo začiatku nebolo veľa zákazníkov, ktorí by vedeli, čo inteligentná domácnosť vôbec znamená, úspech. Českí zákazníci sú dnes oveľa uvedomelejší a chcú investovať do kvalitných vecí, čo vývoj v tejto oblasti akceleruje. Čo sa týka rýchlosti implementácie systému Tahoma na počet obyvateľov, sme v rámci strednej Európy najúspešnejší. Všeobecne možno povedať, že v Európe dochádza k oveľa razantnejšej akcelerácii výstavby chytrých domov, než tomu bolo v USA.

Inteligentná domácnosť od Somfy doma a v pohybe. Zdroj: www.somfy.sk

EXISTUJE U NÁS NIEČO AKO "TYPICKÁ" ČESKÁ INTELIGENTNÁ DOMÁCNOSŤ?

Presné informácie o českých inteligentných domácnostiach nemáme. Pomenovať typickú českú domácnosť tým pádom nedokážeme a myslím, že ani neexistuje. Časté je však počiatočné nastavenie podľa kritérií úspora energií, zabezpečenie a riadenie svetiel a potom jej postupné rozširovanie, na ktoré vieme veľmi dobre reagovať. Ako jedni z mála totiž ponúkame široké portfólio vlastných produktov a k tomu aj kompatibilitu s mnohými poprednými značkami.

ZA POSLEDNÉ MESIACE STE PREDSTAVILI NIEKOĽKO NOVÝCH PRODUKTOV A SLUŽIEB - NAPRÍKLAD TICHÝ POHON SONESSE, BEZPEČNOSTNÝ SYSTÉM SOMFY ONE, A TIEŽ SPOMÍNANÉ SOMFY EXPERIENCE CENTRUM ALEBO CHYTRÝ SHOWROOM - JE ŠIRŠIE PORTFÓLIO PRODUKTOV A SLUŽIEB BUDÚCNOSŤOU SOMFY?

Noviniek minulý rok bolo a bude aj tento pomerne dosť. Honba za väčším počtom inovácií a produktov ale určite nie je našou filozofiou. To, do čoho budeme investovať a českému zákazníkovi ponúkať, vždy starostlivo zvažujeme. V tomto roku to bude napríklad oblasť dodatočných aplikácií, ktoré môžete, ale nemusíte implementovať do chytrej domácnosti. V praxi to znamená, že keď si zákazník kúpi napríklad jednoduchú zabezpečovaciu jednotku Somfy One, bude ju môcť používať samostatne alebo si ju prepojí s ďalším zariadením.

HOVORÍTE O JEDNODUCHEJ ZABEZPEČOVACEJ JEDNOTKE - V ČOM KONKRÉTNE JE JEDNODUCHÁ A ZNAMENÁ AJ TO, ŽE JE VHODNÁ PRE KOHOKOĽVEK?

Jednoduchá je predovšetkým v inštalácii, nastavení a následnom používaní. Somfy One môžete ovládať na diaľku chytrým telefónom, môže, ale nemusí byť súčasťou chytrej domácnosti. Jednoduchosť vidím aj v tom, že sa nám do jedného malého zariadenia podarilo zabudovať niekoľko bezpečnostných funkcií a atribútov - napríklad HD kameru s nočným videním, sirénu, detektor pohybu, záložnú batériu, možnosť ovládania hlasom aj automatické nastavenie podľa úrovne užívateľa. V neposlednom rade je tento produkt jednoduchý, alebo skôr minimalistický vo vzhľade, takže sa bez preháňania hodí do každého interiéru. A áno, Somfy One si aj vzhľadom k priaznivej cene môže zaobstarať naozaj takmer ktokoľvek.

Na otázky odpovedal pán Jaroslav Zeman, riaditeľ SOMFY pre Českú republiku.

SOMFY, spol. s r.o.

Bavorská 2780/2

155 00 Praha 5 - Stodůlky

www.somfy.cz

www.somfy.sk

Ďakujeme pekne za odpovede a prajeme spoločnosti SOMFY veľa nových a zaujímavých projektov.

Sun System

S výberom Vám ochotne poradíme

ZÁKAZNÍCKE CENTRUM

Neváhajte sa nás na čokoľvek opýtať, popr. nám zanechajte kontakt a my sa Vám ozveme.

Infolinka

0800 150 180

E-mail

dopyt@sunsystem.sk
NÁJSŤ PREDAJNÉ MIESTO

NEZÁVÄZNÝ DOPYT / DOTAZ